Autor |
PROTOKOŁY POSIEDZEŃ R.G. |
Teresa
Moderator
Postów: 65
Miejscowość: Radom
Data rejestracji: 15.11.08 |
Dodane dnia 15-01-2012 20:08 |
|
|
Uffff cztery dni mnie nie było , a tu się tyle narobiło
Kochani forumowicze.
Zabrało mi trochę czasu analizowanie wszystkich wpisów dokonanych podczas mojej nieobecności ( braku dostępu do sieci). Doszłam do wniosku, że zostawię to bez komentarza .Woda ze szklanki już się przelała i czas ją osuszyć.
Czuję się jedynie w obowiązku do udzielenia odpowiedzi Pablo35 r11; dotyczącej zakładki
r Protokoły z posiedzeń r30;. r
Ponieważ , nie jestem jednoosobowym decydentem co do działań SPiRGB, temat umieszczenia w.w. zakładki poddam dyskusji na najbliższym zebraniu t.j w lutym b.r.
Cieszy mnie zainteresowanie społeczeństwa sprawami gminy , ale nie chcemy dublować strony BIP-u., na której są umieszczane protokoły posiedzeń wszystkich komisji. : Menu Podmiotowe : Rada Gminy r11; jak to jest napisane przez już DD. Ostatni zamieszczony protokół Komisji Rolnictwa ma datę 19.01.2012r Być może nasze forum zmobilizuje osoby odpowiedzialne za to zadanie w UG do bieżących wpisów na stronę BIP.
Moja propozycja na dzień dzisiejszy jest taka: jeśli uważacie ,że dany temat poruszany na posiedzeniu jednej z komisji wymaga dyskusji na forum, nurtuje was bardziej, czy uważacie ,że został niewystarczająco poruszony w protokole, proszę o skopiowanie tego fragmentu z dopiskiem daty posiedzenia komisji i poddaniu dyskusji na naszym forum. Myślę ,że taka forma informacji ma rację bytu i będzie bardziej konkretna.
Serdecznie pozdrawiam i życzę owocnych dyskusji. |
|
Autor |
RE: PROTOKOŁY POSIEDZEŃ R.G. |
Pablo35
Użytkownik
Postów: 14
Miejscowość: Parczówek
Data rejestracji: 28.12.10 |
Dodane dnia 15-01-2012 21:05 |
|
|
dziekuję za otwarcie tematu
cóż dziś mamy 15.01.2012 - a na stronie BIP mamy protokół Komisji Rolnictwa z dn. 19.01.2012 - nie czepiam się ale powinien byc chyba z 19.12.2011, ale do rzeczy
w protokole znajduje się m.in. następująca tresc:
"(...) Ad.2. Spotkanie z Panem Radosławem Sałacińskim w sprawie planowanej energii wiatrowej na terenie Gminy Białaczów. W punkcie tym głos zabrał Pan Radosław Sałaciński, który mówił o planowanej budowie wiatraków na Tereni gminy Białaczów. Na wstępie zwrócił się z zapytaniem do radnych czy Gmina Białaczów nadal chce takiej inwestycji. Przewodniczący Rady Gminy Z. Prusek r11; Żaden z radnych nie poinformował mnie, iż nie chce tej inwestycji. Niestety w związku z nawałnicą jaka przeszła przez nasz teren wszelkie prace związane z tą inwestycją opóźniły się. Czy w prawie wiatrowym nastąpiły jakieś zmiany? Pan R. Sałaciński r11; Nie. Żadne istotne zmiany nie zostały wprowadzone. Pani D. Baran r11; Prace cały czas trwają i myślę, że do końca stycznia dostana państwo od nas projekt studium. Pan R. Sałaciński r11; miesiąc to bardzo niewiele. Chciałbym jednak, aby równolegle ruszyły prace nad zmianą planu zagospodarowania przestrzennego gminy Białaczów. Z mojej strony oferuję pomoc finansową dla gminy i różnego rodzaju stowarzyszeń działających na jej terenie, ponieważ chcemy, aby nasza firma dobrze się kojarzyła i nawiązała współpracę również z lokalną społecznością. Przewodniczący Rady Gminy Z. Prusek r11; Jakie to będą koszty w chwili gdy równolegle do zmiany studium ruszymy ze zmianą planu. Pan R. Sałaciński r11; Wszystkie koszty związane z tymi pracami pozostają po stronie inwestora. Koszty poniesione ze zmianą studium również zobowiązujemy się pokryć. Przewodniczący Rady Gminy Z. Prusek r11; Czy pokrywacie koszty związane ze zmianą całego studium czy tylko tą część związaną z farmą wiatrową? Ponieważ mamy informację, iż nie tylko Pana firma jest zainteresowana budową farmy wiatrowej na naszym terenie. Pan R. Sałaciński r11; jeżeli inna firma będzie chciała wejść na teren gminy z budową wiatraków wtedy będziemy musieli zrobić tzw. rskładkęr1;. Przewodniczący Rady Gminy Z. Prusek r11; Jeżeli okaże się, że na terenie naszej gminy nie ma możliwości ustawienia takiej liczby wiatraków, jaką chcecie czy bierze Pan pod uwagę budowę na terenie kilku gmin? Pan R. Sałaciński r11; W projekcie cały czas są jakieś zmiany. Jeżeli okaże się, że na terenie gminy Białaczów nie ma wystarczającego miejsca na budowę wiatraków firma stanie przed decyzją czy zrezygnować z budowy, bo stanie się to nieopłacalne czy rozszerzy projekt na dwie gminy. Przewodniczący Rady Gminy Z. Prusek r11; Na chwilę obecną wiemy, że taka liczba wiatraków jest nie do przyjęcia. Czy wyklucza Pan zmniejszenie liczby wiatraków? Pan R. Sałaciński r11; firma stanie pod ścianą i będziemy musieli przeprowadzić kalkulację kosztów. Radny W. Świtkowski r11; Czy jest możliwość inwestowania na terenie całej gminy nie tylko w obrębie jednej miejscowości? Pan R. Sałaciński r11; Tak jest taka możliwość, ale jeśli tak jak Państwo mówicie wejdzie na wasz teren druga firma nie chcemy się zablokować. Reasumując musimy poczekać na zmianę studium i wtedy zaczniemy się zastanawiać nad dalszymi procedurami.(...)"
Moje pytania są banalne: O co chodzi z tymi wiatrakami? Kto będzie inwestorem? Jakie będą koszty a jakie korzyści dla Gminy? Gdzie one staną? Kiedy?
Może ktoś wie - proszę o informację
Serdecznie pozdrawiam
Pablo35 |
|
Autor |
RE: PROTOKOŁY POSIEDZEŃ R.G. |
2rota
Użytkownik
Postów: 55
Data rejestracji: 21.11.11 |
Dodane dnia 15-01-2012 21:28 |
|
|
dzięki Pablo35 za tą informację(obszerny fragment protokołu komisji).
Jeżeli możesz to jeszcze ostatni prot posiedzenia Rady Gminy. |
|
Autor |
RE: PROTOKOŁY POSIEDZEŃ R.G. |
2rota
Użytkownik
Postów: 55
Data rejestracji: 21.11.11 |
Dodane dnia 15-01-2012 22:03 |
|
|
Czytając obszerny fragment protokołu komisji rolnictwa nie mogę oprzeć się wątpliwościom związanym ze skutecznością działań podejmowanych przez władze gminy. Na dodatek wyczuwam niefrasobliwość i niekompetencje płynące z dyskusji Przewod Rady i innych. Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego to temat, z którym nasi urzędnicy walczą już od 2 lat. To sugeruje nam ile jeszcze może potrwać wykonanie planu zagospodarowania przestrzennego. Nieprędko jeszcze zobaczymy wiatraki. A może to i dobrze? |
|
Autor |
RE: PROTOKOŁY POSIEDZEŃ R.G. |
slonko
Użytkownik
Postów: 68
Miejscowość: Białaczów
Data rejestracji: 08.01.12 |
Dodane dnia 15-01-2012 22:48 |
|
|
Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego (SUiKZP) to dokument określający planowany sposób zagospodarowania całego terytorium gminy. Wiąże wójta przy sporządzaniu miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego gminy, odpowiedzialnym za jego sporządzenie jest wójt a uchwala go rada gminy.
Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego jest dokumentem poprzedzającym wykonanie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. W studium formułuje się zasady związane z rozwojem gospodarczym i społecznym .
Przedmiotem studium jest diagnoza aktualnej sytuacji społecznor11;gospodarczej gminy i określenie kierunków rozwoju.
Tryb opracowania i uchwalenia:
1. uchwała rady gminy o przystąpieniu do sporządzania studium;
działalność właściwego dla obszaru gminy wójta
2. ogłoszenie o uchwale (w prasie, w obwieszczeniu, w sposób zwyczajowo przyjęty na danym obszarze)
3. ustanowienie co najmniej 21-dniowego terminu na składanie wniosków dotyczących studium
4. pisemne zawiadomienie organów doradczo-opiniodawczych
5. rozpatrzenie w/w wniosków
6. sporządzenie projektu
7. zaopiniowanie projektu przez właściwą komisję architektoniczno-urbanistyczną
8. uzgodnienie projektu z zarządem województwa
9. uzgodnienie projektu z wojewodą
zaopiniowanie przez:
1. starostę
2. gminy sąsiadujące
3. wojewódzkiego konserwatora zabytków
4. właściwe organy
5. wniesienie ewentualnych poprawek
6. ogłoszenie o wyłożeniu projektu (co najmniej 14 dni przed wyłożeniem)
7. wyłożenie projektu (na co najmniej 30 dni) i dyskusja publiczna o projekcie
8. ustanowienie co najmniej 21-dniowego terminu do wnoszenia uwag
9. uchwała rady gminy w przedmiocie przyjęcia studium
Kto mi powie na jakim etapie sporządzania się znajdujemy?
Dopiero teraz można przejść do Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego (MPZP)
Kolejności wykonywania :
1. Rada gminy podejmuje uchwałę o przystąpieniu do sporządzenia MPZP.
2. Ukazuje się w prasie ogłoszenie wójta o przystąpieniu do planu i możliwości składania wniosków do planu
3. Wójt zwraca się z do organów i instytucji zewnętrznych z prośbą o przesyłanie wniosków do projektu planu.
4. Dla danego terenu zostaje opracowana dokładna, wielobranżowa analiza stanu istniejącego oraz zebrane zostają uwarunkowania.
5. Przygotowanie projektu planu.
6. Opracowanie prognozy wpływu ustaleń planu na środowisko przyrodnicze.
7. Akceptacja wójta i skierowanie projektu planu do opiniowania i uzgodnień.
8. Opinie - władz gmin sąsiednich oraz gminnej komisji urbanistyczno-architektonicznej
9. Uzgodnienia - ponad 30 instytucji (urząd wojewódzki, zarządca dróg gminnych (miejskich), policja, wojsko, straż pożarna itd).
10. Opracowanie analizy skutków ekonomicznych realizacji planu.
11. Wyłożenie planu do publicznego wglądu na okres co najmniej 21 dni. Zainteresowani zawiadamiani są poprzez ogłoszenie w prasie lokalnej i krajowej.
12. W czasie wyłożenia oraz przez 2 tygodnie po nim zbierane są uwagi do planu.
13. Wójt rozpatruje uwagi do planu, które wpłynęły w trakcie wyłożenia, a następnie przekazuje do rady gminy projekt planu wraz z nieuwzględnionymi uwagami.
14. Rada gminy na sesji podejmuje uchwały.
15. Rada gminy uchwala MPZP.
16. Wojewoda ocenia zgodność podjętej uchwały z prawem.
MPZP zostaje ogłoszony w dzienniku urzędowym właściwego województwa. Uchwała w sprawie uchwalenia MPZP obowiązuje od dnia wejścia w życie w niej określonego, jednak nie wcześniej niż po upływie 14 od dnia ogłoszenia (Art. 29 ust. 1 ustawy[1]).
P.S. Biorąc pod uwagę , że statuty sołectw są robione już 5 lat to śmiało można stwierdzić, że plan zagospodarowania nie ujrzy światła dziennego w tej kadencji. Ciekawe czy przedsiębiorca od wiatraków zdaje sobie z tego sprawę.
|
|
Autor |
RE: PROTOKOŁY POSIEDZEŃ R.G. |
slonko
Użytkownik
Postów: 68
Miejscowość: Białaczów
Data rejestracji: 08.01.12 |
Dodane dnia 15-01-2012 23:43 |
|
|
to materiały z BIP
UCHWAŁA NR XXV/165/2009 RADY GMINY W BIAŁACZOWIE z dnia 28 maja 2009 roku w sprawie przystąpienia do sporządzenia zmiany studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy Białaczów w granicach administracyjnych Gminy Białaczów. Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r
Opracowanie zmian studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy Białaczów. Do przetargu przystąpiło 9 oferentów. Najtańszą ofertę przedstawiła Autorska Pracownia Architektoniczna Pawła Szumigały, ul. Trybunalska 40; 60 r11; 325 Poznań, na kwotę 59.780,00 zł.
W sprawie przystąpienia do sporządzenia Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego rada nie podjęła jeszcze uchwały. Ale przecież nie ma jeszcze studium.
Wydaje mi się że na komisji rolnictwa po prostu bije się pianę pod przewodnictwem Z Pruska.
|
|
Autor |
RE: PROTOKOŁY POSIEDZEŃ R.G. |
Pablo35
Użytkownik
Postów: 14
Miejscowość: Parczówek
Data rejestracji: 28.12.10 |
Dodane dnia 16-01-2012 00:21 |
|
|
racja slonko
w siwz do przetargu (znalazłem w archiwum) jest info że studium ma byc gotowe do 30.03.2012
od razu małe pytanie - dlaczego tyle czasu upłynęło od uchwały Rady z dn. 28.05.2009 do ogłoszenia przetargu w dn. 8.03.2010 (TO PONAD 9 miesięcy)
ale nawiasem mówiąc - kto pokryje koszty zmiany studium jeżeli inwestor od wiatraków się wycofa (w przytoczonym fragmencie protokołu z posiedzenia komisji rolnictwa padło stwierdzenie, że inwestor od wiatraków pokryje koszty, ale musi byc odpowiednia ich liczba wybudowana tzn. ok. 11szt do 16 szt.) i po co wtedy studium?
jeszcze pytanie - czy ktoś wie jakie korzyści (oprócz udziału w podatkach) będzie miec gmina (czy może taka kalkulacja istnieje?)
Pablo35 |
|
Autor |
RE: PROTOKOŁY POSIEDZEŃ R.G. |
2rota
Użytkownik
Postów: 55
Data rejestracji: 21.11.11 |
Dodane dnia 16-01-2012 07:59 |
|
|
powtarzam pytania Pablo35:
O co chodzi z tymi wiatrakami? Kto będzie inwestorem? Jakie będą koszty a jakie korzyści dla Gminy? Gdzie one staną? Kiedy?
lubię Cię Pablo , przytul się do slonka |
|
Autor |
RE: PROTOKOŁY POSIEDZEŃ R.G. |
slonko
Użytkownik
Postów: 68
Miejscowość: Białaczów
Data rejestracji: 08.01.12 |
Dodane dnia 16-01-2012 08:03 |
|
|
Ależ 2rota ja mam męża |
|
Autor |
RE: PROTOKOŁY POSIEDZEŃ R.G. |
2rota
Użytkownik
Postów: 55
Data rejestracji: 21.11.11 |
Dodane dnia 16-01-2012 08:15 |
|
|
tego czy gmina otrzyma wpływy z podatków też nie wiemy. Ale wiemy, że wójt jest gorącym orędownikiem wiatraków. "Fikcyjnym czy rzeczywistym" tego nie wiemy. Kto poza tym odniesie kożyści tego też nie wiemy. |
|
Autor |
RE: PROTOKOŁY POSIEDZEŃ R.G. |
slonko
Użytkownik
Postów: 68
Miejscowość: Białaczów
Data rejestracji: 08.01.12 |
Dodane dnia 16-01-2012 08:34 |
|
|
Z lektury stron BIP można się dużo dowiedzieć np., że nasz wójt wydaje również zarządzenia dla Gminy Otmuchów. Czy to nie dziwne, że aż tam rozciągają się jego kompetencje.
Zarządzenie Nr 92/2011Wójta Gminy BiałaczówSzefa Obrony Cywilnej Gminyz dnia 29.11.2011 r.w sprawie: ewakuacji II stopnia na terenie Gminy Białaczów Na podstawie art. 17 ust. 6 ustawy z dnia 21 listopada 1967 r. o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej (t.j. Dz. U. z 2004 r. Nr 241, poz. 2416 z późn. zm.), art. 5 ust. 2 pkt 3 lit. e, ustawy z dnia 26 kwietnia 2007 roku o zarządzaniu kryzysowym (Dz. U. z 2007 Nr 89, poz.590 z póź. zm.) oraz § 3 pkt 8 i 9 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 25 czerwca 2002 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Szefa Obrony Cywilnej Kraju, szefów obrony cywilnej województw, powiatów i gmin (Dz. U. Nr 96, poz. 850 z późn. zm.), § 1 i 2 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 29 marca 2005 r. w sprawie zasad zwalniania przez pracodawców z obowiązku świadczenia pracy osób powołanych do służby w obronie cywilnej w związku ze zwalczaniem klęsk żywiołowych, katastrof i zagrożeń środowiska (Dz. U. z 2005 r., Nr 60, poz. 518) zarządza się, co następuje. § 1W celu zapewnienia ochrony życia i zdrowia mieszkańców Gminy Otmuchów oraz mienia na wypadek powstania masowego zagrożenia wprowadza się rPlan Ewakuacji (Przyjęcia) Ludności, Zwierząt i mienia II stopnia na wypadek masowego zagrożeniar1; zwany dalej rPlanemr1;. § 2Do realizacji zadań wynikających z Planu zobowiązuję wszystkie osoby, instytucje i organizacje wymienione w treści. § 3Wykonanie Zarządzenia powierza się Zastępcy Wójta i pracownikowi właściwemu ds. obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego§ 4Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
|
|
Autor |
RE: PROTOKOŁY POSIEDZEŃ R.G. |
slonko
Użytkownik
Postów: 68
Miejscowość: Białaczów
Data rejestracji: 08.01.12 |
Dodane dnia 16-01-2012 09:53 |
|
|
Lektura zarządzeń wójta to istna skarbnica krętactwa i matactwa oraz oczywiście manipulacji.
Zarządzenie Nr 99/2011Wójta Gminy Białaczówz dnia 12. 12. 2011 r.
w sprawie przeprowadzenia przetargu i powołania komisji przetargowej i określenia jej zadań r11; na zadaniedbiór przygotowanych do transportu i utylizacji odpadów azbestowych powstałych na skutek nawałnicy w gminie Białaczów Na podstawie art. 19 ust. 2, art. 20 i art. 21 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 z późn. zm.),
zarządzam co następuje:
§ 1. Przeprowadzić w dniu 28listopada 2011 roku o godz. 910 w siedzibie Zamawiającego przetarg nieograniczony na: odbiór przygotowanych do transportu i utylizacji odpadów azbestowych powstałych na skutek nawałnicy w gminie Białaczówpo wcześniejszym ogłoszeniu informacji o przetargu na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy w Białaczowie oraz na stronie internetowej UG Białaczów www.bip.bialaczow.tensoft.pl oraz portalu UZP.
2. Powołać Komisję Przetargową w celu przeprowadzenia zamówienia publicznego, o którym mowa w § 1, w następującym składzie:- Barbara Goworek r11; Przewodnicząca Komisji- Anna Prusek r11; Członek Komisji- Katarzyna Kowalczyk r11; Członek Komisji § 2. Zadaniem Komisji przetargowej jest przygotowanie i przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego, w szczególności dokonanie oceny spełnienia przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia, zbadanie i ocena ofert oraz propozycja wyboru oferty najkorzystniejszej. § 3. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania
Zarządza 12.12.2011 r przeprowadzić przetarg w dniu 28 listopada 2011.
Ten człowiek wierzy w to że może dokonać cudów.
To mnie fascynuje. Kontynuuję lekturę BIP. |
|
Autor |
RE: PROTOKOŁY POSIEDZEŃ R.G. |
slonko
Użytkownik
Postów: 68
Miejscowość: Białaczów
Data rejestracji: 08.01.12 |
Dodane dnia 16-01-2012 10:23 |
|
|
Zarządzenie Nr 92/2011Wójta Gminy BiałaczówSzefa Obrony Cywilnej Gminy właśnie zostało poprawione. Tylko czy tak można? |
|
Autor |
RE: PROTOKOŁY POSIEDZEŃ R.G. |
slonko
Użytkownik
Postów: 68
Miejscowość: Białaczów
Data rejestracji: 08.01.12 |
Dodane dnia 16-01-2012 10:29 |
|
|
Zarządzenie Nr 99/2011Wójta Gminy Białaczówz dnia 12. 12. 2011 r.
Przeprowadzić w dniu 28listopada 2011 roku o godz. 910 w przetarg
Specyfikacja zamówienia zatwierdzona z datą 08.12.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU
na zadanie:
Odbiór przygotowanych do transportu i utylizacji odpadów azbestowych powstałych na skutek nawałnicy w gminie Białaczów
ALE JAJA, ALE JAJA jak u Kiepskich
|
|
Autor |
RE: PROTOKOŁY POSIEDZEŃ R.G. |
2rota
Użytkownik
Postów: 55
Data rejestracji: 21.11.11 |
Dodane dnia 16-01-2012 10:50 |
|
|
wójcie gratuluję szybkości działania i determinacji w naprawianiu nieprawidłowości. Ciekawe czy tak samo szybko pójdzie wam z dokumentacją w sprawie przetargu. A co z dokumentami w segregatorze. |
|
Autor |
RE: PROTOKOŁY POSIEDZEŃ R.G. |
onyks
Użytkownik
Postów: 21
Miejscowość: g.białaczów
Data rejestracji: 09.11.10 |
Dodane dnia 16-01-2012 12:38 |
|
|
2rota napisał/a:
tego czy gmina otrzyma wpływy z podatków też nie wiemy. Ale wiemy, że wójt jest gorącym orędownikiem wiatraków. "Fikcyjnym czy rzeczywistym" tego nie wiemy. Kto poza tym odniesie kożyści tego też nie wiemy.
W nawiązaniu do tematu dyskusji mam prozaiczne pytanie:
nie zauważyłem aby podczas posiedzenia komisji rolnictwa padło pytanie dotyczące wykorzystanych technologii i materiałów przy realizacji tej inwestycji,czy są to zupełnie nowe urządzenia, czy może wyeksploatowane importowane śmieci, których ktoś chce się pozbyć? |
|
Autor |
RE: PROTOKOŁY POSIEDZEŃ R.G. |
slonko
Użytkownik
Postów: 68
Miejscowość: Białaczów
Data rejestracji: 08.01.12 |
Dodane dnia 16-01-2012 15:39 |
|
|
Wciągnęło mnie to.
Mam hiciora. Proszę zwrócić uwagę na zadziwiającą zgodność. Nie ma jej jednak w stosunku do nieobecnych sołtysów.
PROTOKÓŁ Z posiedzenia Komisji Budżetu Finansów I Inwestycji z dnia 19 grudnia 2011 roku.
W posiedzeniu udział wzięli członkowie Komisji Budżetu, Finansów i Inwestycji według załączonej listy obecności, która stanowi integralną część protokołu, jako załącznik Nr 1. Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli: - Pan Zdzisław Prusek- Przewodniczący Rady Gminy Białaczów
Posiedzenie poprowadzone zostało przez Przewodniczącego Komisji Budżetu, Finansów i Inwestycji Pana Waldemara Świtkowskiego, który w pierwszej kolejności powitał radnych obecnych na posiedzeniu a następnie zapoznał wszystkich z porządkiem obrad, który przedstawiał się następująco: 1. Ustalenie pensji Wójta Gminy Białaczów. 2. Podsumowanie pracy komisji za 2011 rok. 3. Sprawy bieżące. Radni jednogłośnie przyjęli przedstawiony porządek obrad w związku z czym przystąpiono do pierwszego punktu posiedzenia.
Ad. 1. Ustalenie pensji Wójta Gminy Białaczów. W punkcie tym głos zabrał Przewodniczący Komisji informując wszystkich zebranych, iż obecne wynagrodzenie Wójta Gminy Białaczów przedstawia się następująco: Wynagrodzenie zasadnicze - 5.000,00zł Dodatek funkcyjny r11; 1.700,00zł Dodatek specjalny r11; 2.345,00zł Zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministra wynagrodzenie zasadnicze Wójta w gminie do 15 tyś mieszkańców może wynosić minimalnie 4.200,00zł natomiast maksymalnie 5.900,00zł. Maksymalny poziom dodatku funkcyjnego to 1.900,00zł. Przepisy rozporządzenia określają wysokość dodatku specjalnego dla wójta, ustalając go na poziome co najmniej 20 proc. i nieprzekraczającym 40 proc. łącznie wynagrodzenia zasadniczego i dodatku funkcyjnego. W związku z powyższym Przewodniczący Rady Gminy Z. Prusek zaproponował podniesienie wynagrodzenia zasadniczego dla Wójta na kwotę 5.300,00zł. Pan Z. Prusek r11; Proponuję podniesienie jedynie wynagrodzenia zasadniczego o 300 zł czyli do kwoty 5.300,00zł. Myślę, że podwyżka ta jest uzasadniona ciągłym rozwojem gminy. Mamy wiele nowych inwestycji. Radny W. Świtkowski r11; Jeżeli podniesiemy wynagrodzenie zasadnicze automatycznie podniesie się kwota dodatku specjalnego. Pan Z. Prusek r11; Tak, ponieważ dodatek specjalny ustalany jest procentowo od wynagrodzenia zasadniczego. Radny W. Świtkowski - Czy radni wyrażają zgodę na podniesienie wynagrodzenia Wójtowi, abym wiedział jaką propozycję przedstawić na sesji rady gminy? Członkowie Komisji Budżetu, Finansów i Inwestycji wystąpili z wnioskiem o podniesienie pensji dla Wójta Gminy Białaczów.
W związku z podniesieniem wynagrodzenia dla Wójta członkowie Komisji podjęli dyskusję o podniesieniu diet dla członków rady. Komisja wystąpiła z wnioskiem o podniesienie wynagrodzeń radnych do kwoty 400 zł natomiast dla przewodniczących poszczególnych komisji do kwoty 480 zł
Radna K. Ziębaczewska r11; Uważam, że jeśli podwyżkę otrzyma Wójt oraz Radni powinniśmy pomyśleć o podwyżkach dla sołtysów. Radny W. Świtkowski r11; W związku z tym jaka jest propozycja ustalenia wynagrodzenia dla sołtysów. Obecnie otrzymują oni 100 zł miesięcznie oraz 10 % kwartalnie od kwoty z zebranego podatku. Radna K. Ziębaczewska r11; Proponuję podniesienie wynagrodzenia do kwoty 150 zł. Radny M. Franaszczyk r11; Podwyżka ta wyniesie aż 50%. Czy nie jest ona zbyt wysoka? Nie zapominajmy, iż w związku z podniesieniem się podatku gruntowego wzrosną również dochody sołtysów. Radny W. Świtkowski r11; Niestety podwyżka dla sołtysów nie może przekroczyć 20% w związku z czy maksymalne wynagrodzenie może wynosić 120 zł miesięcznie. Czy radni zgadzają się na tą podwyżkę? Radni wystąpili z wnioskiem o przyznanie podwyżki sołtysom do kwoty 120 zł.
Radny W. Świtkowski r11; Myślę, że w sytuacji gdzie wszyscy dostają podwyżki proponuję podniesienie wynagrodzenia dla Przewodniczącego Rady Gminy Białaczów do kwoty 1450,00 zł. Jego obecne wynagrodzenie to kwota 1376,51zł Radni wystąpili z wnioskiem o podniesienie wynagrodzenia Przewodniczącego Rady Gminy do kwoty 1450,00zł
|
|
Autor |
RE: PROTOKOŁY POSIEDZEŃ R.G. |
slonko
Użytkownik
Postów: 68
Miejscowość: Białaczów
Data rejestracji: 08.01.12 |
Dodane dnia 16-01-2012 16:22 |
|
|
Proszę zwrócić uwagę na logikę, którą posługują się radni. W związku z tym, że przecież są takie możliwości rPan Z. Prusek r11; Proponuję podniesienie jedynie wynagrodzenia zasadniczego o 300 złr1;.
rW. Świtkowski r11; Jeżeli podniesiemy wynagrodzenie zasadnicze automatycznie podniesie się kwota dodatku specjalnego. Pan Z. Prusek r11; Takr1;.
Jakie są tego konsekwencje? Z czym ma to związek? To dalsza treść protokołu
rW związku z podniesieniem wynagrodzenia dla Wójta członkowie Komisji podjęli dyskusję o podniesieniu diet dla członków rady. Komisja wystąpiła z wnioskiem o podniesienie wynagrodzeń radnych do kwoty 400 zł natomiast dla przewodniczących poszczególnych komisji do kwoty 480 złr1;- bez dyskusji. A co!
Ochłońmy trochę.
r K. Ziębaczewska r11; Uważam, że jeśli podwyżkę otrzyma Wójt oraz Radni powinniśmy pomyśleć o podwyżkach dla sołtysów. Radny W. Świtkowski r11; W związku z tym jaka jest propozycja ustalenia wynagrodzenia dla sołtysów. Obecnie otrzymują oni 100 zł miesięcznie oraz 10 % kwartalnie od kwoty z zebranego podatku. Radna K. Ziębaczewska r11; Proponuję podniesienie wynagrodzenia do kwoty 150 zł. Radny M. Franaszczyk r11; Podwyżka ta wyniesie aż 50%. Czy nie jest ona zbyt wysoka? Nie zapominajmy, iż w związku z podniesieniem się podatku gruntowego wzrosną również dochody sołtysów. Radny W. Świtkowski r11; Niestety podwyżka dla sołtysów nie może przekroczyć 20% w związku z czy maksymalne wynagrodzenie może wynosić 120 zł miesięcznie. Czy radni zgadzają się na tą podwyżkę? Radni wystąpili z wnioskiem o przyznanie podwyżki sołtysom do kwoty 120 zł.r1;
Ale to nie wszystko.
rRadny W. Świtkowski r11; Myślę, że w sytuacji gdzie wszyscy dostają podwyżki proponuję podniesienie wynagrodzenia dla Przewodniczącego Rady Gminy Białaczów do kwoty 1450,00 zł. Jego obecne wynagrodzenie to kwota 1376,51zł Radni wystąpili z wnioskiem o podniesienie wynagrodzenia Przewodniczącego Rady Gminy do kwoty 1450,00złr1; - a co ,a jak .
Czyż to nie jest logiczne jedno wynika z drugiego.
|
|
Autor |
RE: PROTOKOŁY POSIEDZEŃ R.G. |
slonko
Użytkownik
Postów: 68
Miejscowość: Białaczów
Data rejestracji: 08.01.12 |
Dodane dnia 16-01-2012 17:16 |
|
|
Zapytuje Jakus w sprawie opłat za świetlicę w Białaczowie- w temacie DRUGIE OBLICZE rTo czemu tak nie jest i trzeba płacić za wynajem świetlicy .Kto bierze tą kasę i co się z nią dzieje.r1;
ZNALAZŁAM ODPOWIEDŹ
PROTOKÓŁ Z Posiedzenia Komisji Rewizyjnej z dnia 14 grudnia 2011 roku
rRadny E. Mastalerz r11; Gdzie wpływają środki za wynajem sali w świetlicy wiejskiej w Białaczowie. Pani I. Wilk r11; Część wpływa na konto Urzędu Gminy a część c h y b a na OSP Białaczówr1;.
To odpowiedź !!!!!
chyba już wszystko wiem. |
|
Autor |
RE: PROTOKOŁY POSIEDZEŃ R.G. |
slonko
Użytkownik
Postów: 68
Miejscowość: Białaczów
Data rejestracji: 08.01.12 |
Dodane dnia 16-01-2012 17:46 |
|
|
ZGRZYT NA KOMISJI
PROTOKÓŁ Z Posiedzenia Komisji Kultury Oświaty i Zdrowia z dnia 14 grudnia 2011 roku
rRadny J. Reszelewski r11; Na co przeznaczane są wydatki na świetlice? Co się w tym mieści? Pani I. Wilk r11; Są to zakupy, opłaty za energię elektryczną, pozostałe usługi oraz umowa zlecenie.
Radny J. Reszelewski r11; Kto ma umowę zlecenie? Pani I. Wilk r11; Jest to osoba obsługująca świetlicę wiejską w Białaczowie. Zajmuje się sprzątaniem, wydawaniem naczyń itp. Radny J. Reszelewski r11; Dlaczego tylko na jednej świetlicy jest umowa zlecenie?r1;
Pytanie było konkretne-r kto ma umowę zlecenie? r1; jednak jak widać odpowiedź była satysfakcjonująca.
rRadna K. Jóźwik r11; Będę walczyła o to, aby świetlice były otwierane i dostępne dla młodzieży, ponieważ nie mają oni gdzie trenować gry w szachy lub warcaby. Radna K. Ziębaczewska r11; Myślę, że rozwiązanie jest bardzo proste. Niech Pani przejmie odpowiedzialność za świetlicę, za jej wyposażenie i utrzymanie w niej porządku. Chciałabym również dowiedzieć się, dlaczego Radni nie zostali zaproszeni na otwarcie szkoły w Białaczowie? Przewodniczący Rady Gminy Z. Prusek r11; Dyrekcja Szkoły w Białaczowie przyszykowała tylko jedno zaproszenie dla Rady Gminy Białaczów i chciała abym to ja poinformował Radę o tej uroczystości. Niestety ja w tej formie przyjąć nie mogłem. Chciałem zauważyć fakt, iż to Dyrekcja Szkoły zajmowała się organizacją uroczystości otwarcia. Radna K. Ziębaczewska r11; Myślę, że ten temat powinien zostać poruszony na sesji. Radny J. Reszelewski r11; Nie bójmy się swoich wypowiedzi i brońmy swojego zdaniar1;
|
|