2 tys za tonę miału z błotem
Dodane przez zbigniew dnia Grudzie� 14 2022 15:08:46
O przysłowiowym pechu, bądź nieuczciwości dystrybutora mogą mówić niektórzy mieszkańcy naszej gminy, którzy zakupili w ostatnich dniach, węgiel po preferencyjnej cenie. Z informacji jakie docierają do naszej Redakcji, słyszymy że zamiast węgla, odbiorcy indywidualni otrzymali paliwo złej jakości. Jest to:(cytujemy) ,,miał zmieszany z błotem i gdzieniegdzie bryłki węgla ". (Zdjęcie przesłał nam jeden z czytelników z naszej gminy). Próby reklamacji towaru kończą się na przysłowiowej ścianie. Przypominamy więc zasadę transakcji zakupu węgla od gminy.
1.Mieszkaniec kupujący węgiel od gminy powinien otrzymać certyfikat potwierdzający jego jakość.
2.W przypadku niezgodności z ,,rzeczywistością", złej jakości węgiel wolno zareklamować.
3.Gminy, w przypadku reklamacji odbiorcy indywidualnego, będą mogły zwracać się z ewentualnymi roszczeniami do spółek Skarbu Państwa, z którymi podpisano umowę na dostawę węgla.
Ponadto możemy sięgnąć do lektury Kodeksu Cywilnego, który przewiduje, że w przypadku problemów z reklamacją, możemy się zwrócić do Państwowej Inspekcji Handlowej ( z dokumentami zakupu)
Z przeprowadzonych rozmów z pracownikami samorządowymi wynika iż jedna z dostaw (jak nas poinformowano- węgiel pochodzi z polskiej kopalni) rzeczywiście obarczona była wadami jakościowymi.
Ile jest węgla w węglu, pytają pechowi odbiorcy, i za pomocą naszego portalu, zwracają się z prośbą do samorządu, o znalezienie rozwiązania tego ,,niesprawiedliwego" problemu.
Zbigniew Szpoton